Wednesday, April 5, 2017

Yrjönkatu Bliss

Olen käynyt Yrjönkadun uimahallissa niin pitkään kuin muistan Helsingissä asuneeni. Minulla on sinne aina kausikortti.
Olen vienyt sinne lukuisia ystäviäni nauttimaan arkkitehtuurista ja saunasta niin että saunomme, uimme, syömme toisen kerroksen pöydissä puhtaat valkoiset kylpytakit päällä salaattia, juomme simaa ja saatamme maata sängyillä jotka kaikille on varattuna, ja puhua elämästä ja sen koukeroista.
Saunaan on synnytty, kuoltu ja saunassa on ratkottu valtiollisia asioita sekä sydämen kipuja.. näin elämä jatkuu ja saunominen kuuluu siihen kiinteästi, Suomalaisia kun ollaan.
Minulle paras paikka on perinteinen puusauna, en jaksa olla siellä kauaa, mutta olen oppinut heittämään löylyä niin että ne tulevat  viipyillen ja lämmittävät pitkään.
Höyrysaunan puolella on kiva olla pitkään, jutella ja antaa ihon pehmentyä valmiiksi niin että kuorintavoiteet ja muut saa aikaan ihanan pehmoisen tuloksen.
Parasta tässä kaikessa on se että sen voi jakaa ystävän kanssa.
Suosittelen.

Naisille auki maanantaina, keskiviikkona, perjantaina ja sunnuntaina.
Kakkoskerros on auki kaikkina muina päivinä paitsi maanantaina ja siellä on oma ravintola.

Suositukset: Simaa ja vuohenjuustoleipä salaatilla ja tietenkin hyvä seura.
Saunalta saat kakkoskerroksessa pyhkeet, kylpytakit ja pepunalusen saunaan.
Sinun täytyy tuoda vain pesuaineet ja hyvä mieli.. tai pesuaineetkin riittää.. hyvään mielen saat täältä lähteissäsi mukaan.

Tää mestä on ihan toppen!

Täältä lähtee aina rentoutuneena ja hyvällä mielellä pois!

No comments:

Post a Comment