Wednesday, April 26, 2017

Täydellinen tuoksu

Meidän ihmisten vahvimpia muisteja on tuoksumuisti.
Muistan itse selkeästi kummitätini puhtaiden lakanoiden tuoksun, Seppälän hurjan pinkissä pullossa olevan tahmean hiuslakan käryn, Mamman käsivoiteen tuoksun ja sen mille koulun jännittävässä välinevarastossa haisi, vähän pölylle ja jollekin selittämättömälle.
Sen vuoksi tuntuu että tarvitsin itselleni uuden tuoksun..
Tietyt tuoksut kantavat mukanaan ihania muistoja, ja jos ne eivät ole hyviä, kannat mukanasi tämän tuoksun tuomia muistoja.. ja näillä viimeaikaisilla kokemuksilla halusin varmistaa että mä en pilaa päivääni suihkauttamalla itseeni jotan sellaista josta tulee ahdistunut ja negatiivinen fiilis koko loppupäiväksi. Vanhat tuoksut ei nyt tässä uudistuvassa elämäntilanteessani käy laisinkaan. Haluan uutta ja ihanaa energiaa, rakkautta ja huolettomuutta elämääni.

Olen aika herkkä tuoksuille ja minun on noin ylipäätään tosi vaikeaa löytää itselleni tuoksua joka ei aiheuttaisi allergiaa joten en voi kerta haistelulla ostaa itselleni koskaan parfyymiä.
Sainkin Helsingin Sokoksen Chanelin ystävällisiltä konsulenteilta apua,
ja minulle valikoitui mukaan iki ihananChanel No5 klassikon lisäksi uudempi Chanel No5 Eau Premiere. Halusin tuoksua pehmeän naiselliselta ja toiveet oli korkealla, sillä uskalsin nuuhkia kaupassa pullosta parfyymia niin ettei se aiheuttanut välitöntä reaktiota.
Tuoksuyliherkkyys on viheliäinen juttu sillä allergiakohtaus ei ole kiinni siitä kuinka voimakasta parfyymi on, tai tuoksuuko se minun mielestäni hyvälle.. vaan.. se on kiinni siitä että olenko jollekin sen ainesosaselle allerginen.

Tästä se testi alkoi!
Suhautin ensin kotosalla Chanel No5 Eau Premiereä ranteisiin ja nuuhkuttelin sitä kaikessa rauhassa.. enkä saanut mitään hengenahdistusta!! Ei siis kerrassaan mitään. Olin suorastaan humaltunut tästä ihanan naisellisesta tuoksusta jota saatoin haistella ilman astmakohtausta, ensimäistä kertaa vuosikausiin.
Seuraavana aamuna päätin olla uhkarohkea, työasioita piti pystyä hoitamaan kaupungilla käynnin verran, ja suihkuun ei pääsisi heti jos saisin allergiaa, mutta olin kestänyt tätä tuoksua nyt koko yön nukkuen sen kanssa.. suihkis vaan ja kaupungille... EI ALLERGIAA!!!
Ihan uskomattoman hyvä fiilis. Niin yksinkertainen asia kuin parfyymi on ollut minulle vain haaveissa viime vuodet ja rakastamani Chanelin tuoksu käy nyt minulle.

Ihanaa ihanaa ihanaa!!!! 
Päätin siis tänään sijoittaa syntymäpäivälahjaksi saamani lahjakortin laatuun, ja lopputulos oli että kävelin kaupungilta kotiin klassikko Chanel No5 Eau Premiere käsilaukussani.
Ihan kuin askelkin olisi ollut vähän kevyempi ja mä tuoksun enkeleille!!!
Ja kampauspöydälläni on ehkä maailman kaunein pullo parfyymiä!

(pahoitteluni hurjasta määrästä huutomerkkejä, mutta mä olen HIRVEEN innostunut!!!!!)

No comments:

Post a Comment