Sunday, April 9, 2017

Kevätmessut 2017

Ystäväni, sisustus suunnittelija ja ihana kodinhengetär kutsui mut kanssaan kevätmessuille.
Mietin että mitä mä siellä teen.. mun olisi pitänyt olla siellä meidän talon juttuja katsomassa mutta kun tuli ero eikä ole taloa olin suorastaan kysymysmerkkinä siitä että mikä näiden messujen funktio mulle on.. mutta lähdin silti.
On ihana nähdä hyvää ystävää ja nähdä messuhömppää.
Yllätys oli melkoinen sillä mulle valkeni messuilla mitä mä oikeesti haluan ja tarvitsen.
PIENEN TALON! Siellä oli sellainen hassu söpö leikkimökki jonne menin vähän leikillään sisään ja kysyin että olisko näitä isompia.. ja OLIHAN NIITÄ!!
Hinta ei ollut mikään älytön avaimet käteen periaatteella, ja suurin mökki oli 16m2 kokoinen, sinne mahtuisi pieni tulisija, nukkumapaikka ja seinänvierustalle pieni keittiön tapainen kaappi. Se olisi täydellinen siihen mihin mä sitä tarvitsisin. Aivan super. Keittiönikin toimisi loistavasti vain keittolevy, mikroaaltouuni  ja jääkaappi jos sinne saisi vedet sisään. Toiseen päähän tätä mökkiä voisi jopa asentaa pienen vessan, ja tämä siirtolapuutarha mökkien kokoinen pikku tönö saisi pintaansa jonkun heleän maalin ja onnellisen kesäasukkaan.
Ystäväni heitti leikillään mulle että tän vois laittaa meidän tontin alareunaan, sopisi hyvin ja rakennuslupaakin on vielä jäljellä joten ei haittaisi yhtään.. (Varo vaan, tiedät kuka :D )
Oh ja voih.. alle 5000€ ja mulla olisi pieni mökin runko ikkunoineen ja ovineen valmiiksi rakennettuna, ja eristykset ja levyt seiniin osaisin laittaa ihan itsekin sillä olisihan se paikka eristettävä jotta siellä voisi yöpyä rauhassa. Taloa lämmittämään riittäisi varmasti pieni lämpöpuhallin ja pikkuruinen musta vanhan oloinen kamiina jonka päällä voisi keittää vedet ja jonka tulen loimotus loisi mökkiin kivan tunnelman.

Ehkä mun talounelma vois toteutua tällä tavalla pienessä mittakaavassa ilman suurempia paineita.

Tässä vähän esimerkkiä


No comments:

Post a Comment