Tuesday, January 3, 2017

Paluu sinkkuuteen

Mihin maahan jäädä asumaan?
Miten selviydyn muutosta?
Missä asun?
Entä koira (Minulla on pieni koira)?

Olen ollut huomaavinani kuinka muutamat tutut ovat olleet puolisalaa jotenkin huvittuneita meidän erosta. Se satuttaa. Miten kenenkään ero voi olla kiva juttu?
Olen tullut siihen tulokseen että nämä vahingoniloiset tyypit ovat lähinnä niitä jotka kadehtivat loputonta kenkävarastoani ja eri suurlähetystöjen puutarhakutsuilta postaamiani kuvia, tai Lontoon Glamouria.. tai sitä että minun ei ole tarvinnut käydä palkkaduunissa vuosiin.
Tein työtä freelancer pohjalta alalla joka oli vaikea työllistöä juuri kun Lontooseen muutimme. Lama iski siellä tosi pahasti juuri silloin.
Se oli varmasti suuri syy suhteemme vaikeuksiinkin, olin töissä käytännössä kotona. Siivosin, laitoin ruokaa ja näytin hyvältä.
Jossain kohtaa tuli stoppi ja rupesin haluamaan muutakin, joka pikkuhiljaa johti enenevissä määrin meidän ongelmiin.

Tällä hetkellä mun pitäisi päättää muutanko takaisin Lontooseen, olen ollut Helsingissä pikku kodissamme nyt monta kuukautta tultuani tänne lomalle. Jäänkö tänne? Suomessa ahdistaa sää, sekä jollain tapaa ihmiset mutta onneksi on  cavapullo jääkaapissa josta voi ottaa rakkaimpien ystävien kanssa vaikka hörpyt kun tilanne alkaa käymään liian tiukaksi.
Muuton suhteen exäni on ollut avulias, hän kysyi jos haluan jäädä asumaan Lontooseen vai pitäisikö järjestää jonkinlainen muutto Lontoosta Suomeen. Jää nähtäväksi. En edes tiedä miltä tuntuu tällä hetkellä kun olen Helsingissä influenssan kourissa joten en ole voinut tehdä millekään mitään.
Jos muutan Lontooseen, fakta on että mulla ei ole varaa edes koirankoppiin. Se kaupunki on järisyttävän kallis  ja siellä osoitteella on väliä. En halua pelätä kotimatkalla kun palaan ehkä myöhään illalla kotiin jostain.
Olen tutkinut vaihtoehtoja ja aika nihkeältä näyttää.
Olemme vitsailleet että tässä pitäisi melkein löytää vauhdissa sugardaddy tai sitten pistää bisnes pystyyn.. ja päädyin jälkimmäiseen.
Minulla on ollut muutama bisnesidea pöytälaatikossa odottamassa ja kuin ihmeenkautta on löytynyt yhteistyökumppaneita joiden kanssa voin alkaa rakentamaan omaa tulevaisuuttani.
Se on suoraan sanoen aika haastavaa kun kaikki oma infra pitää rakentaa kerralla. Asiaa ei helpota Brexit jonka tapahtuminen sekoittaa asoita monella tapaa.
Ja Koira.. onneksi minulla on pieni koirani. Hän on hyvä syy lähte ulos Tähtitorninmäelle haistelemaan meri-ilmaa ja antaa ajatusten tuulettua.
Mun pitää lähteä käymään pian Lontoossa että tietäisin edes itse miltä musta tuntuu.

Cavaa & Cashmiria

No comments:

Post a Comment